Online huiswerkbegeleiding in kleine groepen

Studiebloei 18 weken begeleidingsschema

Aanleren studievaardigheden
6 weken
Begeleiding nieuwe studiegewoonten
6 weken
Coaching bij ontwikkeling zelfstandigheid
6 weken
“Dyslexie is geen belemmering, maar een kans om effectieve huiswerkstrategieën te ontdekken!”

Inleiding

In deze inleiding zal ik ingaan op welke huiswerkstrategieën effectief zijn voor leerlingen met dyslexie. Dyslexie is een aandoening die het leren en begrijpen van informatie bemoeilijkt. Leerlingen met dyslexie hebben vaak moeite om hun huiswerk te voltooien, maar er zijn verschillende strategieën die hen kunnen helpen bij het voltooien van hun taken. In deze inleiding zal ik bespreken wat dyslexie is, waarom huiswerkstrategieën belangrijk zijn voor leerlingen met dyslexie en welke strategieën effectief kunnen zijn.

Hoe leerlingen met dyslexie hun huiswerk kunnen organiseren om effectief te zijn

Organiseren is een belangrijk onderdeel van het leren voor leerlingen met dyslexie. Door hun huiswerk op een effectieve manier te organiseren, kunnen ze de beste resultaten behalen. Hier zijn enkele tips om leerlingen met dyslexie te helpen hun huiswerk efficiënt te organiseren: 1. Maak een lijst met taken: Leerlingen moeten alle taken die ze moet afmaken op een lijst zetten, inclusief de deadlines waarop ze afgerond moet worden. Dit helpt hen om gericht te blijven en prioriteit aan bepaalde taken toe te kennen. 2. Gebruik visuele herinneringen: Visuele herinneringen zoals post-its of notities in agenda’s help je om je geheugen op gang te brengt en je focus vast te houden tijdens het uitvoeren van taken. 3. Breng structuur aan: Het is belangrijk dat leerlinge hun werkruimte goed organiseren door middel van bakken of mapppen

Hoe technologie kan helpen bij het maken van huiswerk voor leerlingen met dyslexieWelke huiswerkstrategieën zijn effectief voor leerlingen met dyslexie?

Technologie kan een grote hulp zijn bij het maken van huiswerk voor leerlingen met dyslexie. Door de juiste technologische tools te gebruiken, kunnen leerlingen met dyslexie hun schoolwerk efficiënter en effectiever afmaken. Eén van de voorkomendste technologische oplossingen is het gebruik van spraakherkenningssoftware. Deze software maakt het mogelijk om tekst in te spreken in plaats van te typen, waardoor leerlingen met dyslexie hun ideeën gemakkelijker kunnen uitdrukken. Spraakherkenningsoftware kan ook worden gebruikt om bestaande documenten te bewerken of aanpassingen aan te brengen, waardoor leerlingen minder tijd nodig hebben om hun werk af te ronden. Daarnaast zijn er verschillende apps die speciaal ontworpen zijn voor leerlingen met dyslexie. Deze apps bieden functies zoals lettergrootte-aanpassing en woordvoorspelling.

De voordelen van visuele en auditieve strategieën voor leerlingen met dyslexie bij het maken van huiswerk

Visuele en auditieve strategieën kunnen leerlingen met dyslexie helpen bij het maken van huiswerk. Visuele strategieën zijn gericht op het verbeteren van de visuele waarneming, waardoor leerlingen beter in staat zijn om informatie te begrijpen en te onthouden. Bijvoorbeeld door het gebruik van kleurcodes, pictogrammen of andere visuele hulpmiddelen om informatie te organiseren. Auditieve strategieën richten zich op het verbeteren van de auditieve waarneming, wat helpt bij het begrijpen en onthouden van informatie. Bijvoorbeeld door luisteroefeningen of audiobestanden die worden gebruikt om informatie toegankelijk te maken voor leerlingen met dyslexie. De voordelen hiervan voor leerling met dyslexie bij het maken van huiswerk zijn talrijk. Visuele strategieën helpen hen bijvoorbeeld om complexe concepten gemakkelijk in kaart te brengen.

Vragen en antwoorden

1. Wat is dyslexie? Dyslexie is een leerstoornis die moeite veroorzaakt met het lezen, schrijven en spellen van woorden. Het kan ook problemen veroorzaken met het begrijpen van gesproken taal en het onthouden van informatie. 2. Welke huiswerkstrategieën zijn effectief voor leerlingen met dyslexie? Leerlingen met dyslexie kunnen baat hebben bij strategieën zoals: visuele herinneringen gebruiken om informatie te onthouden; korte stukken tekst in kleine stukken opdelen; luisterboekversies gebruiken om boekteksten te bestuderen; samenvatten wat je geleerd hebt; extra tijd nemen om taken af te maken; en de hulp inschakelen van een tutor of mentor als dat nodig is. 3. Waarom zijn deze strategieën effectief voor leerlingen met dyslexie? Deze strategieën helpen bij het verminderen van de

Conclusie

Uit onderzoek blijkt dat leerlingen met dyslexie het beste resultaat behalen als ze huiswerkstrategieën gebruiken die gericht zijn op het verbeteren van hun lees- en schrijfvaardigheden. Deze strategieën omvatten het gebruik van audio-ondersteuning, visuele hulpmiddelen, korte taken en frequente herhaling. Door deze strategieën toe te passen, kunnen leerlingen met dyslexie hun prestaties verbeteren en meer succesvol worden in hun schoolwerk.
Laat huiswerk de sfeer thuis niet domineren

Wij zorgen er voor dat uw kind de juiste studievaardigheden aanleert, begeleid wordt bij het ontwikkelen van nieuwe studiegewoonten en gecoacht wordt naar zelfstandigheid.

Beperkt aantal plekken

Ervaar hoe verslavend huiswerk maken en leren kan zijn
Wacht niet
Bezetting in percentage
4 uur p/w Onderhouden huiswerk en studievaardigheden
23%
6 uur p/w Opstarten huiswerk en studievaardigheden
34%
8 uur p/w Achterstand aanpakken en opstarten studievaardigheden
Premiumpakket 24%

Bijles

Privé bijles alle middelbare school vakken en niveau's
29,- 1 uur intensief privéles
  • 1 uur privé les
  • Vast tijdstip in de week
  • VMBO, HAVO, VWO
  • Alle vakken 1e, 2e, 3e jaars
  • Alleen voor Studiebloei leerlingen
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Motivatie keuze

Basis

Onderhouden huiswerk en studievaardigheden
33,- 4 uur per week (2 studieblokken)
  • 2 x 2 uur huiswerkbegeleiding
  • Keuze uit verschillende dagen
  • VMBO, HAVO, VWO
  • Digitaal leren op maat
  • Landelijk toegankelijk
  • Weg huiswerk conflicten
  • Alle vakken 1e, 2e, 3e jaars
  • Investering in studievaardigheden
  • Wekelijks nieuwe planninggesprek
  • Stimuleren richitng Zelfstandigheid
  •  
Meest Gekozen

Standaard

Opstarten van huiswerk en studievaardigheden
45,- 6 uur per week (3 studieblokken)
  • 3 x 2 uur huiswerkbegeleiding
  • Keuze uit verschillende dagen
  • VMBO, HAVO, VWO
  • Digitaal leren op maat
  • Landelijk toegankelijk
  • Weg huiswerk conflicten
  • Alle vakken 1e, 2e, 3e jaars
  • Investering in studievaardigheden
  • Wekelijks nieuwe planninggesprek
  • Stimuleren richting Zelfstandigheid
  •  
Ouderfavoriet

Premium

Bijspijkertraject en opstarten studievaardigheden
57,- 8 uur per week (4 studieblokken)
  • 4 x 2 uur huiswerkbegeleiding
  • Keuze uit verschillende dagen
  • VMBO, HAVO, VWO
  • Digitaal leren op maat
  • Landelijk toegankelijk
  • Weg huiswerk conflicten
  • Alle vakken 1e, 2e, 3e jaars
  • Investering in studievaardigheden
  • Wekelijks nieuwe planninggesprek
  • Stimuleren richting Zelfstandigheid
  •  
Stress keuze

Met veel enthousiasme verwelkomen wij de eerste-, tweede- en derdejaars VMBO, HAVO en VWO scholieren uit de steden e.o.
Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Middelburg, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Alphen a/d Rijn, Lelystad, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, Enschede, Alkmaar, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Assen, Meppel, Dronten, Heerenveen, Leeuwarden, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Harderwijk, Nijkerk, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Groningen, Delfzijl, Stadskanaal, Etten-Leur, Oss, Uden, Beverwijk, Den Helder, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.