Online huiswerkbegeleiding in kleine groepen
Studiebloei 18 weken begeleidingsschema
6 weken
6 weken
6 weken
-
Inhoud waarom huiswerkbegeleiding soms noodzakelijk is
- Inleiding
- Hoe kunnen leerlingen met dyslexie hun organisatietalent verbeteren door het gebruik van technologie?
- Hoe kunnen leerlingen met dyslexie hun tijdmanagementvaardigheden verbeteren door het gebruik van visuele hulpmiddelen?
- Wat zijn de beste manieren om leerlingen met dyslexie te helpen bij het ontwikkelen van effectieve organisatie- en tijdmanagementvaardigheden?
- Vragen en antwoorden
- Conclusie
Inleiding
Dyslexie is een aandoening die leerlingen belemmert bij het leren. Het kan moeilijk zijn voor deze leerlingen om organisatie- en tijdmanagementvaardigheden te ontwikkelen. Gelukkig zijn er verschillende manieren waarop deze vaardigheden kunnen worden verbeterd, waardoor dyslectische leerlingen hun schoolwerk beter kunnen plannen en afronden. In deze inleiding zal ik bespreken hoe organisatie- en tijdmanagementvaardigheden n kunnend worden verbeterd voor leerlinge n met dyslexie. Ik zal ook ingaan op verschillende strategieën die gebruikt kunnen n worden om de vaardigheide n te verbeteren, evenals tips over hoe ouders en leraar s hun kinderen of studente n met dyslexie kunnen helpen.Hoe kunnen leerlingen met dyslexie hun organisatietalent verbeteren door het gebruik van technologie?
Leerlingen met dyslexie kunnen hun organisatietalent verbeteren door het gebruik van technologie. Er zijn verschillende manieren waarop technologie kan worden gebruikt om leerlingen met dyslexie te helpen bij het organiseren van hun taken en verantwoordelijkheden. Ten eerste kunnen leerlingen met dyslexie profiteren van digitale agenda’s, zoals Google Calendar of Outlook. Deze agenda’s maken het mogelijk om taken en afspraken gemakkelijk te plannen, herinneringen in te stellen en deadlines in de gaten te houden. Bovendien kunnen leerlingen ook notities toevoegen aan elke taak of afspraak, wat hen helpt bij het onthouding van belangrijke informatie. Daarnaast zijn er ook veel apps die speciaal zijn ontworpen voor leerlinge met dyslexie die hen helpt bij het organiseren van hun werkzaamheden. Deze apps maken gebruik van visuele elementen zoals pictogrammen of lijsten.Hoe kunnen leerlingen met dyslexie hun tijdmanagementvaardigheden verbeteren door het gebruik van visuele hulpmiddelen?
Leerlingen met dyslexie kunnen hun tijdmanagementvaardigheden verbeteren door het gebruik van visuele hulpmiddelen. Visuele hulpmiddelen zoals kalenders, planningsborden en takenlijsten helpen leerlingen om hun taken te organiseren en prioriteit te geven aan bepaalde taken. Door deze visuele hulpmiddelen kan eenvoudig worden gezien welke taken moet worden voltooid, wanneer ze moet worden voltooid en wat de volgende stap is. Kalenders zijn eenvoudig te gebruiken voor leerling met dyslexie omdat ze gemakkelijk kunnen zien wanneer bepaalde activiteit of taak moet wordt uitgevoerd. Planningsbordjes help leerling met dyslexie om hun dagelijkse activiteit in verschillende categorieën in te delen, waardoor het makkelijker is om prioriteit aan bepaalde taken toe te kennen. Takenlijsten help leerling met dyslexie bij het bijhouden van alle opdrachtenWat zijn de beste manieren om leerlingen met dyslexie te helpen bij het ontwikkelen van effectieve organisatie- en tijdmanagementvaardigheden?
1. Geef leerlingen met dyslexie een duidelijk overzicht van hun taken en verplichtingen. Maak gebruik van visuele hulpmiddelen zoals kalenders, lijsten en grafieken om de taken te organiseren. 2. Zorg ervoor dat leerlingen met dyslexie voldoende tijd hebben om hun taken af te maken, door hen meer tijd te geven dan andere leerlingen om opdrachten af te ronden of door hen extra rustpauzes toe te staan ​​tussen activiteiten. 3. Stimuleer leerlingen met dyslexie om hun werk in kleinere stukken op te delen, zodat ze niet worden overweldigd door de taak die voor hen ligt. Bied aanwijzing bij het bepalen van prioriteit-taken en help bij het planningsproces als dat nodig is. 4. Geef feedback op de prestaties van de leerling met dyslexie, zodat hij of zij kan begrijpen wat er goed gaat en waar verbetering nodig is in termijn.Vragen en antwoorden
1. Wat zijn organisatie- en tijdmanagementvaardigheden? Organisatie- en tijdmanagementvaardigheden zijn vaardigheden die leerlingen helpen om hun taken, verantwoordelijkheden en activiteiten te plannen, te organiseren en te voltooien binnen een bepaalde tijdslimiet. 2. Hoe kunnen leerling met dyslexie hun organisatie- en tijdmanagementvaardigheden verbeteren? Leerling met dyslexie kunnen hun organisatie- en tijdmanagementvaardigheden verbeteren door het gebruik van visuele hulpmiddel zoals dagplanners, lijstjes of kalenders om taken te plannen; het maken van duidelijk afgebakende stapplan voor project; het gebruik van technologische hulpmiddel zoals digitale agenda’s of reminders; het opdelen van grootse project in meerdere kleinere taken; regelmatig pauzes nemen om de focus te behouden; enzovoort. 3. Wat zijn andere manier waarop leerling metConclusie
Uit onderzoek blijkt dat leerlingen met dyslexie baat hebben bij het verbeteren van hun organisatie- en tijdmanagementvaardigheden. Door middel van een goede structuur, duidelijkheid en consistentie kunnen leerlingen met dyslexie hun taken beter plannen, prioriteit geven aan taken en deze op tijd afronden. Ook is het belangrijk om de juiste hulpmiddelen te gebruiken om deze vaardigheden te verbeteren, zoals agenda’s, lijstjes of reminders. Door eenvoudige, maar effectieve strategieën kunnen leerlingen met dyslexie hun organisatie- en tijdmanagementvaardigheden verbeteren.Laat huiswerk de sfeer thuis niet domineren
Wij zorgen er voor dat uw kind de juiste studievaardigheden aanleert, begeleid wordt bij het ontwikkelen van nieuwe studiegewoonten en gecoacht wordt naar zelfstandigheid.
- Zondag 13:00-15:00 uur en 15.30-17.30 uur
- Maandag en dinsdag 15.00-17.00 uur en 17:30 tot 19:30 uur
- Woensdag en donderdag 15.00-17.00 uur
- Vrijdag en zaterdag vrij van huiswerkblokken
Huiswerkbegeleiding wordt afgenomen in blokken van 2 uur van zondag t/m donderdag. Voor deze blokken is bewust gekozen zodat uw kind voldoende tijd heeft om zich voor te bereiden op een blok huiswerk maken en ook voldoende vrije tijd over heeft voor andere activiteiten. Het is heel gebruikelijk dat ouders kiezen voor 3 of 4 blokken in de week voor hun kind om zo studiegewoonten en zelfstandigheid te ontwikkelen bij het kind.
Huiswerkbegeleiding – Online Huiswerkbegeleiding – Online Bijlessen – Kosten huiswerkbegeleiding – Aanmelden Huiswerkbegeleiding  – Professionele Studiecoach – Ervaren Faalangstrainer
Op een slimme manier studeren is een belangrijke vaardigheid voor elk kind op het middelbare onderwijs. Leren om te studeren is daarom van essentieel belang en daarom leren wij uw kind de studievaardigheden die het nodig heeft om zelfstandig te kunnen leren en studeren!
Bij huiswerk helpt de huiswerkbegeleider uw kind door het huiswerk in kaart te brengen, waar nodig vragen te beantwoorden en te controleren of het af is. Maar bij een toets is de controle natuurlijk wat intensiever.
Middels deze manier van aanpak kan er effectief geholpen worden bij:
– Ondersteunen bij het leren studeren
– Effectief plannen van het te maken huiswerk
– Extra structuur aanbrengen bij het schoolwerk
– Slim overhoren van aankomende proefwerken
Huiswerkbegeleiding – Online Huiswerkbegeleiding – Online Bijlessen – Kosten huiswerkbegeleiding – Aanmelden Huiswerkbegeleiding  – Professionele Studiecoach – Ervaren Faalangstrainer
Online bijlessen is de oplossing voor uw kind wanneer het even niet lukt met een specifiek vak. Met onze thuis online bijlessen krijgt uw kind die moeite heeft met een specifiek vak één-op-één hulp van een ervaren bijlesdocent. Dus wanneer uw kind moeite heeft met een specifiek vak is bijles erg effectief.
Onze online bijlessen zijn ook waardevol om bij te spijkeren voor één of meerdere vakken waar uw kind mogelijk achterstand voor heeft opgelopen. Onze online bijlessen voor Studiebloei leerlingen zijn altijd op zeer korte termijn en flexibel in te plannen, en voor alle vakken en elk niveau van het eerste-, tweede- en derde jaar van het VMBO, HAVO en VWO.
Huiswerkbegeleiding – Online Huiswerkbegeleiding – Online Bijlessen – Kosten huiswerkbegeleiding – Aanmelden Huiswerkbegeleiding  – Professionele Studiecoach – Ervaren Faalangstrainer
Beperkt aantal plekken
Bezetting in percentage
Bijles
Privé bijles alle middelbare school vakken en niveau's-
1 uur privé les
-
Vast tijdstip in de week
-
VMBO, HAVO, VWO
-
Alle vakken 1e, 2e, 3e jaars
-
Alleen voor Studiebloei leerlingen
-
-
-
-
-
-
Basis
Onderhouden huiswerk en studievaardigheden-
2 x 2 uur huiswerkbegeleiding
-
Keuze uit verschillende dagen
-
VMBO, HAVO, VWO
-
Digitaal leren op maat
-
Landelijk toegankelijk
-
Weg huiswerk conflicten
-
Alle vakken 1e, 2e, 3e jaars
-
Investering in studievaardigheden
-
Wekelijks nieuwe planninggesprek
-
Stimuleren richitng Zelfstandigheid
-
Standaard
Opstarten van huiswerk en studievaardigheden-
3 x 2 uur huiswerkbegeleiding
-
Keuze uit verschillende dagen
-
VMBO, HAVO, VWO
-
Digitaal leren op maat
-
Landelijk toegankelijk
-
Weg huiswerk conflicten
-
Alle vakken 1e, 2e, 3e jaars
-
Investering in studievaardigheden
-
Wekelijks nieuwe planninggesprek
-
Stimuleren richting Zelfstandigheid
-
Premium
Bijspijkertraject en opstarten studievaardigheden-
4 x 2 uur huiswerkbegeleiding
-
Keuze uit verschillende dagen
-
VMBO, HAVO, VWO
-
Digitaal leren op maat
-
Landelijk toegankelijk
-
Weg huiswerk conflicten
-
Alle vakken 1e, 2e, 3e jaars
-
Investering in studievaardigheden
-
Wekelijks nieuwe planninggesprek
-
Stimuleren richting Zelfstandigheid
-
Met veel enthousiasme verwelkomen wij de eerste-, tweede- en derdejaars VMBO, HAVO en VWO scholieren uit de steden e.o.
Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Middelburg, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Alphen a/d Rijn, Lelystad, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, Enschede, Alkmaar, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Assen, Meppel, Dronten, Heerenveen, Leeuwarden, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Harderwijk, Nijkerk, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Groningen, Delfzijl, Stadskanaal, Etten-Leur, Oss, Uden, Beverwijk, Den Helder, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.