Online huiswerkbegeleiding in kleine groepen
Studiebloei 18 weken begeleidingsschema
6 weken
6 weken
6 weken
-
Inhoud waarom huiswerkbegeleiding soms noodzakelijk is
- Inleiding
- Hoe kunnen leerlingen met dyslexie hun zelfregulatie tijdens huiswerktijd verbeteren?
- Wat zijn de voordelen van het gebruik van technologische hulpmiddelen bij het beheersen van zelfregulatie bij leerlingen met dyslexie?
- Hoe kunnen leraren en ouders samenwerken om leerlingen met dyslexie te helpen hun zelfregulatie technieken te verbeteren tijdens huiswerktijd?
- Vragen en antwoorden
- Conclusie
Inleiding
Dyslexie is een leerstoornis die gepaard gaat met problemen bij het lezen, schrijven en spellen. Dyslexie kan ook invloed hebben op de zelfregulatie van leerlingen tijdens hun huiswerktijd. In dit artikel zal worden onderzocht hoe dyslexie de zelfregulatie van leerlingen tijdens hun huiswerktijd beïnvloedt. Er wordt gekeken naar verschillende factoren die hierbij een rol spelen, zoals motivatie, concentratievermogen en organisatorische vaardigheden. Daarnaast wordt er ook ingegaan op manieren waarop leraren en ouders kunnen helpen om deze problematiek te verminderen of te voorkomen.Hoe kunnen leerlingen met dyslexie hun zelfregulatie tijdens huiswerktijd verbeteren?
Leerlingen met dyslexie kunnen hun zelfregulatie tijdens huiswerktijd verbeteren door een aantal strategieën toe te passen. Ten eerste is het belangrijk om de taken die moeten worden uitgevoerd in kleine stukken op te delen. Door de taken in kleinere stukken op te delen, kan de leerling zich beter concentreren en voorkomen dat hij of zij overweldigd raakt door het werk. Ten tweede is het belangrijk om regelmatige pauzes in te lassen tussen elke taak. Deze pauzes helpen bij het verminderen van stress en vermoeidheid, waardoor de leerling beter kan focussen op wat er gedaan moet worden. Ten derde is het belangrijk om eenvoudige technieken zoals visuele herinneringen, muzikale herinneringen of auditieve herinneringen toe te passen om informatie gemakkelijk vast te houden en toegankelijk te maken voor toekomstig gebruik. Als laatsteWat zijn de voordelen van het gebruik van technologische hulpmiddelen bij het beheersen van zelfregulatie bij leerlingen met dyslexie?
Het gebruik van technologische hulpmiddelen bij het beheersen van zelfregulatie bij leerlingen met dyslexie kan enkele voordelen opleveren. Ten eerste kunnen technologische hulpmiddelen helpen om de leerling te ondersteunen bij het krijgen van vaardigheden die nodig zijn voor effectieve zelfregulatie. Bijvoorbeeld, met spraakherkenningssoftware kunnen leerling met dyslexie hun ideeën sneller en gemakkelijker uitdrukken. Daarnaast kunnen technologische hulpmiddel zoals digitale agenda’s en takenlijsten helpend zijn om de organisatorische vaardigheden te verbeteren, waardoor leerling met dyslexie hun taken beter kunnen plannen en prioriteit geven aan hun werkzaamheden. Tenslotte kan het gebruik van technologische hulpmiddel ook helpend zijn bij het verbeteren van de motivatie en concentratievermogen met feedbacksystems die direct informatie geven.Hoe kunnen leraren en ouders samenwerken om leerlingen met dyslexie te helpen hun zelfregulatie technieken te verbeteren tijdens huiswerktijd?
Leraren en ouders kunnen samenwerken om leerlingen met dyslexie te helpen hun zelfregulatie technieken te verbeteren tijdens huiswerktijd. Om dit doel te bereiken, is het belangrijk dat leraren en ouders een gezamenlijk plan opstellen om de leerling met dyslexie te ondersteunen. Ten eerste moet er een duidelijk communicatieplan worden opgesteld waarin leraren en ouders regelmatig contact met elkaar hebben over de vordering van de leerling. Dit kan in de vorm van wekelijkse telefoongesprekken of maandelijkse bijeenkomsten zijn, afhankelijk van wat werkt voor alle betrokken partijen. Ten tweede moet er een strategisch plan worden gemaakt dat gericht is op het verbeteren van de zelfregulatie technieken van de leerling tijdens huiswerktijd. Dit plan kan bestaan uit verschillende technieken zoals visuele herinneringen.Vragen en antwoorden
1. Wat is dyslexie? Dyslexie is een leerstoornis die moeite heeft met het lezen, schrijven en spellen van woorden. Het kan ook problemen veroorzaken bij het begrijpen van gesproken taal en het onthouden van informatie. 2. Hoe beïnvloedt dyslexie zelfregulatie tijdens huiswerktijd bij leerlingen met dyslexie? Leerlingen met dyslexie kunnen moeite hebben om hun aandacht te richten op hun huiswerk, waardoor ze minder productief zijn tijdens de huiswerkuren. Ze kunnen ook meer tijd nodig hebben om taken af te ronden, waardoor ze minder gemotiveerd zijn om hun werk af te maken of de juiste strategieën toe te passen om hun werk efficiënt af te ronden. Daarnaast kunnen ze ook lastigheden ondervindend bij plannings- en organisatorische vaardigheden zoals prioriteit stellen of taken verdelen.Conclusie
Uit onderzoek blijkt dat leerlingen met dyslexie een lagere zelfregulatie hebben tijdens huiswerktijd dan leerlingen zonder dyslexie. Dit betekent dat deze leerlingen meer moeite hebben om hun aandacht te richten op hun huiswerk en om hun taken efficiënt af te ronden. Daarom is het belangrijk dat leraren, ouders en andere betrokken partijen deze leerlingen extra steun bieden bij het voltooien van hun huiswerk, door hen te helpen met planningsvaardigheden, motivatie en organisatietalent.Laat huiswerk de sfeer thuis niet domineren
Wij zorgen er voor dat uw kind de juiste studievaardigheden aanleert, begeleid wordt bij het ontwikkelen van nieuwe studiegewoonten en gecoacht wordt naar zelfstandigheid.
- Zondag 13:00-15:00 uur en 15.30-17.30 uur
- Maandag en dinsdag 15.00-17.00 uur en 17:30 tot 19:30 uur
- Woensdag en donderdag 15.00-17.00 uur
- Vrijdag en zaterdag vrij van huiswerkblokken
Huiswerkbegeleiding wordt afgenomen in blokken van 2 uur van zondag t/m donderdag. Voor deze blokken is bewust gekozen zodat uw kind voldoende tijd heeft om zich voor te bereiden op een blok huiswerk maken en ook voldoende vrije tijd over heeft voor andere activiteiten. Het is heel gebruikelijk dat ouders kiezen voor 3 of 4 blokken in de week voor hun kind om zo studiegewoonten en zelfstandigheid te ontwikkelen bij het kind.
Huiswerkbegeleiding – Online Huiswerkbegeleiding – Online Bijlessen – Kosten huiswerkbegeleiding – Aanmelden Huiswerkbegeleiding – Professionele Studiecoach – Ervaren Faalangstrainer
Op een slimme manier studeren is een belangrijke vaardigheid voor elk kind op het middelbare onderwijs. Leren om te studeren is daarom van essentieel belang en daarom leren wij uw kind de studievaardigheden die het nodig heeft om zelfstandig te kunnen leren en studeren!
Bij huiswerk helpt de huiswerkbegeleider uw kind door het huiswerk in kaart te brengen, waar nodig vragen te beantwoorden en te controleren of het af is. Maar bij een toets is de controle natuurlijk wat intensiever.
Middels deze manier van aanpak kan er effectief geholpen worden bij:
– Ondersteunen bij het leren studeren
– Effectief plannen van het te maken huiswerk
– Extra structuur aanbrengen bij het schoolwerk
– Slim overhoren van aankomende proefwerken
Huiswerkbegeleiding – Online Huiswerkbegeleiding – Online Bijlessen – Kosten huiswerkbegeleiding – Aanmelden Huiswerkbegeleiding – Professionele Studiecoach – Ervaren Faalangstrainer
Online bijlessen is de oplossing voor uw kind wanneer het even niet lukt met een specifiek vak. Met onze thuis online bijlessen krijgt uw kind die moeite heeft met een specifiek vak één-op-één hulp van een ervaren bijlesdocent. Dus wanneer uw kind moeite heeft met een specifiek vak is bijles erg effectief.
Onze online bijlessen zijn ook waardevol om bij te spijkeren voor één of meerdere vakken waar uw kind mogelijk achterstand voor heeft opgelopen. Onze online bijlessen voor Studiebloei leerlingen zijn altijd op zeer korte termijn en flexibel in te plannen, en voor alle vakken en elk niveau van het eerste-, tweede- en derde jaar van het VMBO, HAVO en VWO.
Huiswerkbegeleiding – Online Huiswerkbegeleiding – Online Bijlessen – Kosten huiswerkbegeleiding – Aanmelden Huiswerkbegeleiding – Professionele Studiecoach – Ervaren Faalangstrainer
Beperkt aantal plekken
Bezetting in percentage
Bijles
Privé bijles alle middelbare school vakken en niveau's-
1 uur privé les
-
Vast tijdstip in de week
-
VMBO, HAVO, VWO
-
Alle vakken 1e, 2e, 3e jaars
-
Alleen voor Studiebloei leerlingen
-
-
-
-
-
-
Basis
Onderhouden huiswerk en studievaardigheden-
2 x 2 uur huiswerkbegeleiding
-
Keuze uit verschillende dagen
-
VMBO, HAVO, VWO
-
Digitaal leren op maat
-
Landelijk toegankelijk
-
Weg huiswerk conflicten
-
Alle vakken 1e, 2e, 3e jaars
-
Investering in studievaardigheden
-
Wekelijks nieuwe planninggesprek
-
Stimuleren richitng Zelfstandigheid
-
Standaard
Opstarten van huiswerk en studievaardigheden-
3 x 2 uur huiswerkbegeleiding
-
Keuze uit verschillende dagen
-
VMBO, HAVO, VWO
-
Digitaal leren op maat
-
Landelijk toegankelijk
-
Weg huiswerk conflicten
-
Alle vakken 1e, 2e, 3e jaars
-
Investering in studievaardigheden
-
Wekelijks nieuwe planninggesprek
-
Stimuleren richting Zelfstandigheid
-
Premium
Bijspijkertraject en opstarten studievaardigheden-
4 x 2 uur huiswerkbegeleiding
-
Keuze uit verschillende dagen
-
VMBO, HAVO, VWO
-
Digitaal leren op maat
-
Landelijk toegankelijk
-
Weg huiswerk conflicten
-
Alle vakken 1e, 2e, 3e jaars
-
Investering in studievaardigheden
-
Wekelijks nieuwe planninggesprek
-
Stimuleren richting Zelfstandigheid
-
Met veel enthousiasme verwelkomen wij de eerste-, tweede- en derdejaars VMBO, HAVO en VWO scholieren uit de steden e.o.
Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Middelburg, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Alphen a/d Rijn, Lelystad, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, Enschede, Alkmaar, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Assen, Meppel, Dronten, Heerenveen, Leeuwarden, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Harderwijk, Nijkerk, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Groningen, Delfzijl, Stadskanaal, Etten-Leur, Oss, Uden, Beverwijk, Den Helder, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.